Babbu Natale esiste veramente ?

In u 1897, Virginia O'Hanlon, una zitella di 8 anni chì vive in Manhattan, New York, hà scrittu una lettera à u New York Sun.

Caru Editore.

Aghju avà 8 anni.I mo figlioli dicenu chì Babbu Natale ùn hè micca veru.Babbu dice: "Se leghjite u Sun è dite a stessa cosa, allora hè vera".
Allora per piacè dimmi a verità: Ci hè veramente un Babbu Natale?

Virginia O'Hanlon
115 West 95th Street

Francis Pharcellus Church, editore di u New York Sun, era un currispundente di guerra durante a Guerra Civile Americana.Il a assisté aux souffrances apportées par la guerre et a connu le sentiment de désespoir qui imprégnait le cœur des gens après la guerre.Hà scrittu torna à Virginia in forma di un editoriale.

Virginia.
I vostri amichi sò sbagliati.Sò caduti in preda à u scetticismu di questa età paranoica.Ùn crèdenu micca ciò chì ùn vedenu.Pensanu chì ciò chì ùn ponu micca pensà in i so picculi menti, ùn esiste micca.
Tutte e menti, Virginia, adulti è zitelli, sò chjuchi.In stu vastu universu di u nostru, l'omu ùn hè chè un vermu minuscule, è a nostra intelligenza hè cum'è una formica paragunata à l'intelligenza necessaria per capisce tutta a verità è a cunniscenza di u mondu senza limiti chì ci circonda.Iè, Virginia, Babbu Natale esiste, cum'è l'amore, a gentilezza è a devozione esiste ancu in stu mondu.Vi danu a bellezza più sublime è gioia in a vita.

Iè!Chì mondu sanu saria senza Babbu Natale !Saria cum'è ùn avè micca un zitellu incantevule cum'è tè, ùn avè micca innocenza di a fede di u zitellu, ùn avè micca puesia è storie romantiche per allevà u nostru dulore.L'unica gioia chì l'omu pò tastà hè ciò chì ponu vede cù i so ochji, toccu cù e so mani, è sentenu cù i so corpi.
toccu, è sentu in u corpu.A luce chì hà pienu u mondu cum'è un zitellu pò esse andatu.

Ùn crede in Babbu Natale !Puderete ancu ùn crede micca più in l'elfi !Pudete fà chì u vostru babbu ingaghja persone per guardà tutti i camini in a vigilia di Natale per catturà Babbu Natale.

Ma ancu s'elli ùn piglianu micca, chì prova?
Nimu pò vede u Babbu Natale, ma questu ùn significa micca chì u Babbu Natale ùn hè micca veru.

A cosa più vera in stu mondu hè ciò chì nè l'adulti nè i zitelli ponu vede.Avete mai vistu elfi ballà in l'erba ?Di sicuru micca, ma questu ùn prova micca ch'elli ùn sò micca quì.Nimu pò imaginà tutte e meraviglie di stu mondu chì ùn sò micca vistu o invisibili.
Puderete apre u sonagliu di u zitellu è vede ciò chì esattamente sferisce in l'internu.Ma ci hè una barriera trà noi è l'incunnisciutu chì ancu l'omu più forte di u mondu, tutti l'omi più forti messi inseme cù tutte e so forze, ùn ponu micca strappà.

sciacca (1)

Solu a fede, l'imaginazione, a puesia, l'amore è u rumanzu pò aiutà à scaccià sta barriera è vede daretu à ellu, u mondu di una bellezza indicibile è un splendore radiante.

Hè tuttu questu veru?Ah, Virginia, ùn ci hè nunda di più reale è permanente in u mondu sanu.

Nisun Babbu Natale ?Grazie à Diu, hè vivu avà, hè vivu per sempre.Mille anni da quì, Virginia, nò, da quì à decimila anni, cuntinuerà à purtà gioia in u core di i zitelli.

U 21 di settembre di u 1897, u New York Sun hà publicatu stu editoriale nantu à a pagina sette, chì, ancu s'ellu era pusatu inconspicuously, hà attiratu rapidamente l'attenzione è hè diventatu largamente circulatu, è mantene sempre u record per l'editoriale di ghjurnale più ristampatu in a storia di a lingua inglese.

Dopu avè crisciutu cum'è una zitella, Paginia divintò un maestru è hà dedicatu a so vita à i zitelli cum'è vice-principale in i scoli publichi prima di ritirata.

Paginia morse in u 1971 à l'età di 81. U New York Times hà mandatu un articulu speciale per ella intitulatu "Santa's Friend", in u quale hè statu introduttu: l'editoriale più famosu in a storia di u ghjurnalismu americanu hè natu per ella.

U New York Times hà cummentatu chì l'editoriale ùn solu risponde à a quistione di a zitella in l'affirmative, ma ancu spiegà à tutti u significatu ultimu di l'esistenza di tutti i vacanze.L'imaghjini romantichi di e vacanze hè una cuncentrazione di bontà è bellezza, è a credenza in u significatu uriginale di e vacanze ci permetterà sempre di avè una fede prufonda in l'amore.


Tempu di post: 19-10-2022